سربازان آينده در صورتي كه تحقيقات جديد در مورد تغيير ژنها با موفقيت همراه شود، ميتوانند با سرعت قهرمانان المپيك دويده و روزهاي متمادي را بدون نيار به خواب يا غذا پشت سر بگذارند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، طبق برنامههاي ارتش آمريكا براي آينده، سربازان آنها قادر به حمل محمولههاي با وزن زياد، زندگي با مصرف ذخاير چربي بدن براي دورههاي طولانيتر و حتي رشد مجدد اندامي كه با بمب از بين رفتهاند، خواهند شد.

اين طرحها توسط سيمون كانوي، نويسنده و ديرينشناس انگليسي رونمايي شده كه از دسترسي پشت پرده به سازمان فناوري پيشرفته پروژههاي تحقيقات پيشرفته دفاعي آمريكا(دارپا) برخوردار است.

«دارپا» با بودجه دو ميليارد دلاري در سال 1958 پس از نخستين ماموريت فضايي موفق اتحاديه جماهير شوروي سابق تاسيس شده و هدف آن حفظ سلطه فناوري آمريكا در ميدان جنگ است.

اين سازمان در ميان پروژههاي جاهطلبانه بسيار خود در حال كار بر روي يك اسكلت خارجي بوده كه به سربازان اجازه دويدن سريعتر و بلند كردن محمولههاي بسيار سنگين را ميدهد؛ اما جنجاليترين كار آن شامل اصلاح ژنتيكي است.

«دارپا» در حال كار براي تغيير ژنهايي است كه بدن سربازان را قادر به تبديل مؤثرتر چربي به انرژي ميكند تا بتوانند روزهاي بيشتري را بدون غذا در منطقه جنگي تحمل كنند.

با سربازان چاقي كه ميتوانند روزهاي زيادي را تنها با چربي بدن خود بگذرانند، ارتش ميتواند فضاي خالي بيشتري را در كيفهاي آنها كه تا پيش از اين با جيره غذايي پر ميشد، به دست آورد.

كتاب جديد كانوي موسوم به «پارك Rockcreek» بر اساس اين فرضيه است كه يك بدن با قابليتهاي خارقالعاده در واشنگتن كشف ميشود.

دانشمندان ارتش در واشنگتن همچنين اميدوارند بتوانند شيوه كار بر روي سلولها را براي رشد مجدد اندام در سربازاني كه با بمبها و مينهاي جنگي قطع عضو شدهاند، شناسايي كنند.

با مدارک مستند خوب از كودكاني كه انگشتان آنها پس از قطع در پي سانحه مجددا رشد كرده است، دارپا سرمايهگذاري چشمگيري را در تحقيقات براي شناسايي عامل فيزيولوژيكي و فعال كردن آن در بزرگسالان انجام داده است.

از موفقيتهايي به دست آمده ميتوان به خاموش كردن عامل خواب اشاره كرد. يك دارو بر روي خلبانان بالگردهاي ارتش آمريكا به آزمايش در آمده كه آنها را قادر ميكند بيش از 40 ساعت بيدار بمانند و سطوح تمركز آنها نيز پس از دو روز بدون استراحت ارتقا پيدا كند.

اميد ميرود كه بتوان اين دارو را جايگزين داروهاي مبتني بر آمفتامين كرد كه پيش از اين براي هشيار نگه داشتن سربازان در زمان عمليات استفاده ميشد.

محققان دريافتهاند كه اين داروها بر تصميمگيري تاثير گذاشته و باعث اشتباهات قضاوت گرايانه شده كه در نهايت حوادث شليك به سربازان خودي را در پي داشته است.

پروفسور جوئل گرايو از دانشگاه آريزونا، تلاش دارپا براي تبديل چربي به انرژي را تائيد و اظهار كرده است: شناسايي اين كليد متابوليكي ميتواند صنعت رژيم 40 ميليارد پوندي را در يك چشم بر هم زدن از ميان بردارد.

اين برنامهها در حال حاضر يكي از ديوانهوارترين طرحهاي روياپردازي شده دارپاست كه به بال دانشمند ديوانه ارتش آمريكا نيز معروف است.

اوايل سال جاري معلوم شد كه اين سازمان به سرمايهگذاري در پژوهشي براي توليد نمايشگرهاي روي لنزهاي تماسي پرداخته كه ميتوانند اطلاعات به دست آمده از پهپادها و ماهوارهها را به طور مستقيم بر روي كره چشم سربازان متمركز كند. همچنين طرح ديگر دارپا شامل كلاههايي است كه سربازان را قادر به برقراري ارتباط با يكديگر با تلهپاتي ميكند.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 4.jpg
مشاهده: 4
حجم: 15.2 کیلو بایت

http://isna.ir/fa/news/91052716728/%...83%D8%A7%D9%86